1 Mayıs 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan, 7578 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile 4857 sayılı İş Kanunu’nda (i) doğum izni, (ii) babalık izni süreleri ile (iii) koruyucu aile iznine ilişkin değişiklikler yapılmış olup, bu değişiklikler aynı gün yürürlüğe girmiştir. Söz konusu düzenlemeler, hâlihazırda doğum izninde olan çalışanlar da dâhil olmak üzere tüm çalışanların izin hakları bakımından önemli yenilikler içermektedir.
Yapılan değişiklikler şu şekildedir:
Doğum izni süreleri uzatıldı. Kadın çalışanların doğumdan önce sekiz ve doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam 16 haftalık doğum izni süresinin doğumdan sonraki kısmı 16 haftaya çıkarılmış, ve toplamda 24 haftaya yükseltilmiştir. Ayrıca, doğumdan önce doktor onayıyla işyerinde çalışılabilecek azami süre üç haftadan iki haftaya indirilmiş olup, çalışılan sürelerin doğum sonrası izne eklenmesi uygulaması ile doğum izninin tamamlanmasının ardından altı aya kadar ücretsiz izin verilmesine ilişkin uygulama aynen devam etmektedir.
Bu düzenleme uyarınca, hâlihazırda doğum izninde olan kadın çalışanlar bakımından da uzatılmış süreler uygulanabilecektir. 1 Nisan 2026 tarihi itibarıyla doğum tarihinden itibaren 24 haftalık süreyi henüz tamamlamamış olan kadın çalışanlar (yani 15 Ekim ve sonrasında doğum yapmış olanlar), değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 10 iş günü içinde (yani 15 Mayıs 2026 tarihine kadar) işverenlerine talepte bulunmaları hâlinde sekiz hafta ilave doğum izni kullanabilecektir. Söz konusu değişiklikle doğum sonrası izin süresi artırıldığından, doğum öncesi izin süresine iki hafta eklenen çoğul gebelik hâli bakımından bir farklılık bulunmamakta olup aynı kural bu çalışanlar için de geçerli olacaktır.
Koruyucu aile olan çalışana yeni bir izin hakkı getirildi. Eşiyle birlikte ya da münferiden bir veya daha fazla çocuğa koruyucu aile olan çalışana, çocuğun teslim edildiği tarihten itibaren talebi üzerine 10 gün ücretsiz izin verilmesi zorunlu kılınmıştır.
Babalık izni iki katına çıkarıldı. Eşi doğum yapan çalışana beş gün olan ücretli izin hakkı 10 güne çıkarılmıştır.
İşverenlerin, söz konusu değişiklikleri iç düzenlemelerine ve uygulamalarına yansıtmaları önem taşımaktadır.
Paylaş
İlgili kişiler
Detaylı bilgi için bizimle irtibata geçebilirsiniz.
Yasal Bilgilendirme
Bu içerik yalnızca bilgilendirme amaçlıdır; Hukuki görüş teşkil etmez. Mevzuat ve mevzuata ilişkin yorumlar zaman içinde değişebileceğinden, Türkiye’deki durumunuzla ilgili herhangi bir karar vermeden veya işlem yapmadan önce güncel hukuki durumu teyit etmeniz ve somut durumunuza uygun hukuki danışmanlık almanız önerilir. Tüm hakları saklıdır.
İlginizi Çekebilir
7 Ekim 2026
Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sisteminin zorunlu olarak uygulanmaya başlayacağı tarih 1 Aralık 2026 olarak yeniden belirlendi
29 Nisan 2026 tarihli ve 33238 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte Değişiklik…
25 Eylül 2026
Sağlık mevzuatındaki son gelişmeler – Sayı 2026/2
Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından 21 Nisan 2026 tarihinde yayımlanan kılavuz değişikliği ile, bilimsel açıdan ek değer…
2 Eylül 2026
ACFE 2026 Report to the Nations: Türkiye’deki hukuk ve uyum profesyonelleri için değerlendirmeler
Şirket içi suistimaller, kısa sürede finansal bir kayıptan yönetim kurulu seviyesinde ele alınan bir kurumsal yönetim sorununa, düzenleyici…
31 Ağustos 2026
SPK’dan pay devirleri ve halka arzlara ilişkin önemli ilke kararları
Sermaye Piyasası Kurulu, 27, 28 ve 31 Ağustos 2026 tarihlerinde yayımladığı ilke kararlarıyla payları borsada işlem gören ortaklıklardaki…
14 Ağustos 2026
Siber Güvenlik Başkanlığı dijital alanda kilit yönetim yetkilerini devraldı
Türkiye’nin dijital alandaki düzenleyici yapısında önemli bir kurumsal yeniden yapılanma öngören 7590 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde…
12 Ağustos 2026
GES ve RES YEKA 2026 ihaleleri
Türkiye Cumhuriyeti Devleti Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı yeni güneş enerjisi santralleri kurulmasına yönelik Güneş Enerjisine Dayalı…



