17 Nisan 2020 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 7244 sayılı Yeni Koronavirüs (COVID-19) Salgınının Ekonomik Ve Sosyal Hayata Etkilerinin Azaltılması Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun uyarınca, 6102 sayılı Ticaret Kanunu’nda değişiklik yapılarak bir takım sınırlama ve kısıtlamalar öngörülmüştür.

7244 sayılı Kanun’un 12. Maddesi ile düzenlenen Ticaret Kanunu’ndaki geçici değişikliğe göre, Kanun’un yayım tarihi olan 17 Nisan 2020’den itibaren uygulanmak üzere, Türkiye’de yerleşik sermaye şirketlerinde genel kurul kararı ile:

• 2019 yılı dönem net kârının yalnızca %25’inin dağıtımına karar verilebilecek,
• Geçmiş yıl kârları ile serbest yedek akçeler dağıtıma konu edilemeyecek, ve
• Yönetim kuruluna avans kâr payı dağıtılması için yetki verilemeyecektir.

Yukarıda sıralanan sınırlama ve kısıtlamalar 30 Eylül 2020 tarihine kadar uygulamada kalacak olup, bu süre Cumhurbaşkanı kararı ile üç ay daha uzatılabilecektir.

Ayrıca, 2019 mali yılına ait kâr dağıtım kararı alınmış ancak henüz ödeme yapılmamış veya kısmi ödeme yapılmış şirketler de, kârın %25’i aşan kısmına karşılık gelen tutarların ödenmesini 30 Eylül 2020 tarihine kadar erteleyeceklerdir.

Söz konusu düzenleme kapsamına giren şirketler hakkında getirilecek istisnalar ve uygulama esaslarının belirlenmesine ilişkin olarak Ticaret Bakanlığı yetkili kılınmıştır.

Paylaş


Yasal Bilgilendirme

Bu içerik yalnızca bilgilendirme amaçlıdır; Hukuki görüş teşkil etmez. Mevzuat ve mevzuata ilişkin yorumlar zaman içinde değişebileceğinden, Türkiye’deki durumunuzla ilgili herhangi bir karar vermeden veya işlem yapmadan önce güncel hukuki durumu teyit etmeniz ve somut durumunuza uygun hukuki danışmanlık almanız önerilir. Tüm hakları saklıdır.


İlginizi Çekebilir

Privacy Preference Center