4 Ocak 2020 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile ticari elektronik ileti onaylarının alınmasına, reddetme hakkının kullanılmasına ve izinsiz ticari elektronik iletilere ilişkin şikâyet süreçlerinin merkezi olarak yönetilmesine imkân tanıyan İleti Yönetim Sistemi (“İYS”) oluşturulmuştu. Söz konusu yönetmelik uyarınca, ticari ileti göndermek isteyen hizmet sağlayıcıların İYS’ye kaydolması ve alıcı onaylarını İYS’ye aktarması gerekmektedir.

28 Ağustos 2020 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile elektronik ileti onaylarının İYS’ye aktarılması için öngörülen son tarih 1 Eylül 2020 tarihinden 1 Aralık 2020 tarihine uzatıldı. Bu kapsamda İYS’ye ilişkin yükümlülüklerin son tarihleri aşağıdaki gibidir:

  • Hizmet sağlayıcıların aldıkları geçmiş tarihli onayları İYS’ye aktarması için son tarih 1 Aralık 2020;
  • Alıcıların daha önce hizmet sağlayıcılara verdikleri onayları İYS üzerinden kontrol etmesi için son tarih 16 Ocak 2021.

Alıcılar tarafından 16 Ocak 2021 tarihine kadar ret hakkının kullanılmaması halinde hizmet sağlayıcılar tarafından İYS’ye aktarılan veriler onaylı sayılacaktır. Buna ek olarak, yapılan değişiklik ile Ticaret Bakanlığı İYS’ye ilişkin tarihleri hizmet sağlayıcıların niteliği ile ticari elektronik ileti onay sayılarının büyüklüğünü göz önünde bulundurarak altı ay ertelemeye yetkili hale getirilmiştir.

Yazımızla ilgili olarak arzu ettiğiniz zaman bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Paylaş


Yasal Bilgilendirme

Bu içerik sadece bilgilendirme amaçlı olup hukuki görüş içermemektedir. İçerikteki konulara ilişkin bir sorunuz olması halinde lütfen bizi arayınız. Tüm hakları saklıdır.